Κόλπους Πατρὸς τυποῦσι τοῦ σοῦ, Χριστέ μου,
Τοῦ Συμεὼν αἱ χεῖρες, αἱ φέρουσί σε.
Δέξατο δευτερίῃ Χριστὸν Συμεὼν παρὰ Νηῷ.
Το γεγονός αυτό εξιστορεί ο ευαγγελιστής Λουκάς στο κεφάλαιο Β', στ. 22-35. Συνέβη σαράντα μέρες μετά τη γέννηση του παιδιού Ιησού. Σύμφωνα με το Μωσαϊκό νόμο, η Παρθένος Μαρία, αφού συμπλήρωσε το χρόνο καθαρισμού από τον τοκετό, πήγε στο Ναό της Ιερουσαλήμ μαζί με τον Ιωσήφ, για να εκτελεσθεί η τυπική αφιέρωση του βρέφους στο Θεό κατά το «πάν άρσεν διανοίγον μήτραν (δηλαδή πρωτότοκο) άγιον τω Κυρίω κληθήσεται» και για να προσφέρουν θυσία, που αποτελούνταν από ένα ζευγάρι τρυγόνια ή δύο μικρά περιστέρια. Κατά τη μετάβαση αυτή, δέχθηκε τον Ιησού στην αγκαλιά του ο υπερήλικας Συμεών (βλέπε 3 Φεβρουαρίου). Αυτό το γεγονός αποτελεί άλλη μια απόδειξη ότι ο Κύριος Ιησούς Χριστός δεν ήλθε να καταργήσει τον Μωσαϊκό νόμο, όπως ισχυρίζονταν οι υποκριτές Φαρισαίοι και Γραμματείς, αλλά να τον συμπληρώσει, να τον τελειοποιήσει.
Κατά την ολονυκτία της Υπαπαντής στην Κωνσταντινούπολη, οι βασιλείς συνήθιζαν να παρευρίσκονται στο Ναό των Βλαχερνών. Η συνήθεια αυτή εξακολούθησε μέχρι τέλους της βυζαντινής αυτοκρατορίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Στο apolnarama σεβόμαστε τον διάλογο και σας προτρέπουμε να σχολιάσετε αλλά εφ' όσον το σχόλιο σας πληρεί τα παρακάτω
1. Δεν δεχόμαστε μηνύματα γραμμένα στα greeklish γιατί πιστεύουμε ότι έχουμε την πλουσιότερη γλώσσα σε γραπτό και προφορικό λόγο ανά τον κόσμο.
2.Δεχομαστε και δημοσιεύουμε την άποψη σας είτε είναι σύμφωνη με την δική μας είτε όχι , αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να περιλαμβάνει ύβρεις και ανυπόστατες καταστάσεις.
3.Ελπιζουμε σε ένα υγιή διάλογο που να μπορεί να δώσει συμπεράσματα στους αναγνώστες.
apolnaboss