Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014

apolnarama: ΜΠΙΡΜΠΙΡΙΑ……… ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑΡΑΖΙΟΥ

μπιρμπιρια

Το μεσημέρι ήρθε περιχαρείς η ανιψιά μου και άρχισε να μου τραγουδά την ΜΠΙΡΜΙΡΙΑ….Στην ερώτηση μου για το τι ακριβώς συμβαίνει έλαβα την απάντηση της μάνας μου

– Της το ζήτησαν από το σχολείο το τραγούδι μαζί με 2 λόγια για το τι ακριβώς αντιπροσωπεύει!!

Έτσι η μάνα apolnarama ανέλαβε την αφήγηση του εθίμου, εγώ ανέλαβα τα πλήκτρα για να δώσω ηλεκτρονική μορφή και το νεότερο μέλος του apolnarama, ακόμα και τώρα μπαινοβγαίνει στο σπίτι τραγουδώντας…….

ΤΙ ΕΙΝΑΙ

Στα παλιά χρόνια όταν είχε παρατεταμένη ανομβρία, οι χωριανοί έντυναν ένα παιδι με κλαδιά, καλύπτοντας όλο του το σώμα.

Το γυρνούσαν βόλτα στο χωριό και τραγουδούσαν, ενώ οι νοικοκυρές έβγαιναν από τα σπίτια τους και έριχναν πάνω στο παιδί νερό με τις κανάτες, θέλοντας με τον τρόπο αυτό να εξιλεώσουν τον καιρό και να βρέξει.

ΟΙ ΣΤΙΧΟΙ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ

‘’Μπιρμπιριά περιπατεί,

Το Θεό παρακαλεί

Θεέ μου βρέξε μια βροχή,

Μια βροχή μια σιγανή

Ως τα στάρια ως τις βρίζες ως τα χοντροκαλαμπούκια’’

Η σπονδή εισακουγόταν και η βροχή έπεφτε στα χωράφια,δίνοντας στα σπαρτά πνοή!

Δεν υπάρχουν σχόλια: