Τάκης Πουρναράκης
Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari, μιλά για τις αλλαγές που έφεραν ξανά τη Scuderia στην κορυφή.
Σε ποιους τομείς βελτιώσατε το μονοθέσιο ώστε να φτάσετε τη Red Bull;
Πρώτα απ’ όλα κάναμε κάποιες βελτιώσεις στην περιοχή της εξάτμισης. Πιστεύουμε μετά την αποσαφήνιση των κανονισμών ότι στη συγκεκριμένη περιοχή υπάρχουν ακόμη πολλά περιθώρια βελτίωσης. Μπορούμε να κερδίσουμε σε απόδοση από κει. Πέραν τούτο φτιάξαμε νέους αεραγωγούς για τα πίσω φρένα, στον προηγούμενο αγώνα παρουσιάσαμε μια νέα πίσω αεροτομή στην οποία δουλεύουμε ακόμη καθότι η ύπαρξη του DRS δίνει περισσότερες δυνατότητες για βελτίωση. Επιπλέον στους επόμενους αγώνες θα παρουσιάσουμε νέα εμπρός αεροτομή σε διάφορες εκδοχές.
Θεωρείται θετική την εξέλιξη όσον αφορά στους κανονισμούς των blown diffusers;
Θα μπορούσαμε να φάμε αρκετή ώρα συζητώντας πάνω στο θέμα. Συγκρίνοντας τη Βαλένθια και το Σίλβερστον είναι απλό να συμπεράνει κανείς ποιος ευνοείται περισσότερο απ’ αυτό. Ξεκαθαρίστηκε όμως το θέμα, πήρε μια κατεύθυνση και αυτό είναι θετικό.
Ξεκίνησε η Red Bull
μετά όμως και άλλες ομάδες έδωσαν κλίση προς τα εμπρός στο μονοθέσιο τους για να φέρουν την εμπρός αεροτομή πιο κοντά στο έδαφος. Εσείς;
Αν μελετήσετε το μονοθέσιο μας θα δείτε ότι και εμείς τροποποιούμε αυτές τις παραμέτρους. Η απόδοση είναι άμεσα εξαρτημένη από την αλληλεπίδραση εξάτμισης – διαχύτη στην απόσταση που μεσολαβεί από το πάτωμα έως το έδαφος. Υπό συγκεκριμένες συνθήκες η αύξηση της κλίσης έχει θετική επίδραση στην απόδοση.
Υπάρχουν αρκετά περιθώρια βελτίωσης ακόμη στο φετινό μονοθέσιο;
Φυσικά εφόσον ακόμη δεν έχουμε φτάσει στο σημείο να νικάμε σε κάθε αγώνα. Στο Σίλβερστον δώσαμε ένα ξεκάθαρο δείγμα βελτίωσης ενώ το Νίρμπουργκρινγκ δεν ήταν μια πίστα που θεωρούσαμε ότι θα ταιριάζει στο μονοθέσιο μας. Πιστεύω ότι με τις βελτιώσεις που θα παρουσιάσουμε στους επόμενους αγώνες θα συνεχίσουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί.
Πρόκειται για μικρές βελτιώσεις ή θα παρουσιάσετε κάποιο σημαντικό πακέτο αναβάθμισης σε κάποιον συγκεκριμένο αγώνα;
Βρισκόμαστε στα τέλη Ιούλη και ενώ δημιουργούμε βελτιώσεις στο αεροδυναμικό σχέδιο δεν πρόκειται να μπούμε σε μια ολοκληρωτική αλλαγή που θα απαιτούσε πολύπλοκες τροποποιήσεις της δομής του μονοθεσίου γιατί θα ήταν ασύμφορη χρήση των δυνάμεών μας σε σχέση με το αποτέλεσμα. Αυτή την εποχή μπορείς να αλλάξεις εμπρός και πίσω αεροτομή, αεροδυναμικά βοηθήματα, εξατμίσεις αλλά όχι την ανάρτηση ή το κιβώτιο. Οι βελτιώσεις μας είναι επικεντρωμένες στην αεροδυναμική απόδοση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου