Μαθητές και εκπαιδευτικοί γίνονται καθημερινά μάρτυρες εκδήλωσης μορφών βίαιης συμπεριφοράς μέσα στο σχολείο, αλλά και εκτός αυτού. Η συμπεριφορά αυτή εκδηλώνεται από την πλευρά των μαθητών με θύματα τους συμμαθητές τους, τους εκπαιδευτικούς ή τη σχολική περιουσία (κτήρια, αντικείμενα κτλ.). Πλάι σ' αυτές τις μορφές βίαιης συμπεριφοράς θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και ανάλογες συμπεριφορές που εκδηλώνονται κάτω από ορισμένες συνθήκες από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.
Δεν επιτρέπεται να αντιμετωπίζουμε τη βία στο ελληνικό σχολείο ως μια ασήμαντη κατάσταση που μπορούμε να την αγνοήσουμε. Δυστυχώς δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε εκ των προτέρων τις εξελίξεις, ώστε να μπορούμε να προδιαγράψουμε την πορεία εκδήλωσης του φαινομένου και τη δυνατότητα εξέλιξης του ή μη σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις.Το σχολείο μας σε μια προσπάθεια να μειώσει το φαινόμενο της βίας και της επιθετικότητας ανέλαβε να υλοποιήσει με την Δ΄ τάξη το πρόγραμμα «Το Σπίτι των παιδιών».
«Το σπίτι των παιδιών» είναι ένα εκπαιδευτικό υλικό για παιδιά δημοτικού. Επεξεργάζεται θέματα που συνδέονται με την παιδική επιθετικότητα και την πρόληψη της. Το υλικό βασίζεται στη βιωματική προσέγγιση και χρησιμοποιεί δραστηριότητες ενεργητικής μάθησης, κατάλληλες για τα παιδιά αυτής της ηλικίας.
Προσπαθεί να προσφέρει ένα φανταστικό πλαίσιο «το σπίτι των παιδιών», στο οποίο τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία μέσα σε ένα κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας να επεξεργαστούν θέματα της καθημερινότητας τους. Είναι ο κόσμος των παιδιών, εκεί όπου τα ίδια τα παιδιά είναι ελεύθερα να εκφραστούν, χωρίς την κριτική των ενηλίκων. Παράλληλα μπορεί να είναι και το σχολείο τους, εκεί που συναντιούνται μεταξύ τους, επικοινωνούν, παίζουν, καβγαδίζουν και κάποιες φορές πληγώνουν το ένα το άλλο.
Την Τετάρτη 6 Μαρτίου είναι η Παγκόσμια ημέρα κατά της Βίας στα Σχολεία. Εμείς σαν σχολείο θέλουμε να δείξουμε ότι η προσπάθεια μας δεν σταματάει σε ένα πρόγραμμα. Καλούμε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν ενεργά σε μια βιωματική παρουσίαση με παιχνίδια τέτοια που να προάγουν τη συμμετοχή χωρίς αποκλεισμό, τη συνεργασία, την ομαδικότητα, τη ψυχαγωγία, την υπομονή, την αλληλοβοήθεια, τη μείωση ρατσιστικών φαινομένων και άλλων στοιχείων που ενισχύουν την προσωπικότητα ενός ατόμου όπως αυτογνωσία, αυτοέλεγχο, ενεργητική ακρόαση, συγκέντρωση, ανοχή της απογοήτευσης, παρατηρητικότητα, μη λεκτική επικοινωνία και άλλα.
Κείμενο από : http://dim-kostar.kas.sch.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου