Sample text


''πέτρα που γκιλνάει μούσκουρου δεν πιάν ........''

Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2012

Η κρίση έχει φέρει αύξηση της κατανάλωσης των οσπρίων.


Η κρίση έχει φέρει αύξηση της κατανάλωσης οσπρίων...

Η κρίση έχει φέρει αύξηση της κατανάλωσης των οσπρίων

καθώς τα όσπρια, τρόφιμα χαμηλού κόστους και συνάμα υψηλής διατροφικής αξίας, αποτελούν την καλύτερη πηγή πρωτεϊνών από τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης.
Οι πρωτεΐνες, ως βασικό συστατικό όλων των κυττάρων του σώματος, είναι απαραίτητες για τη διατήρηση, την ανάπτυξη και την επανόρθωση των ιστών. Επιπλέον, συμβάλλουν στο σχηματισμό των ενζύμων, των ορμονών, των αντισωμάτων και στην πραγματοποίηση μια σειράς λειτουργιών του ανθρώπινου σώματος. Ανάλογα με τη σύστασή τους σε αμινοξέα οι πρωτεΐνες διαιρούνται σε πλήρης και ελλιπείς. Πλήρεις πρωτεΐνες θεωρούνται αυτές των ζωικών προϊόντων (κρέας, αβγό, γάλα) αλλά υπό σωστές προϋποθέσεις και αυτές των οσπρίων.

Όταν τα όσπρια συνδυαστούν κατάλληλα με δημητριακά τότε παρέχουμε στον οργανισμό πλήρεις πρωτεΐνες. Για παράδειγμα, παραδοσιακές συνταγές όπως το φακόρυζο (συνδυασμός φακής και ρυζιού) ή της φασολάδας με κριθαράκι, αποτελούν πολύ καλά υποκατάστατα κρέατος που δίνουν στον οργανισμό πλήρεις πρωτεΐνες, μεγάλης διατροφικής αξίας. Ο συνδυασμός αυτός είναι βασικός για τους χορτοφάγους, καθώς και για τα άτομα που νηστεύουν για μεγάλες χρονικές περιόδους.

Τα όσπρια είναι παράλληλα πολύ πλούσια σε αντιοξειδωτικά συστατικά και κυρίως φλαβονοειδή, που πολλές έρευνες τα θεωρούν ως την καλύτερη προστατευτική ασπίδα του ανθρώπου κατά των σύγχρονων απειλών, όπως καρδιαγγειακά νοσήματα και καρκίνος, ενώ η υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες τα καθιστά πολύτιμα για την ομαλή λειτουργία του εντέρου.

Πηγή: vita.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια: