Μεγάλη νίκη του Χάμιλτον και της McLaren στο GP της Κίνας, στη Σαγκάη!
Ο Βρετανός μετά από έναν εκπληκτικό σε θέαμα αγώνα, με πάμπολλα προσπεράσματα, πήρε την πρώτη νίκη για φέτος, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον Φέτελ και στην τρίτη τον Γουέμπερ.
Ο Αυστραλός που εκκινούσε από την 18η θέση έκανε τον αγώνα της ζωής του καταφέρνοντας τελικά να ανέβει στο βάθρο.
Θα λέγαμε απερίφραστα ότι ήταν ο άνθρωπος του αγώνα αν δεν είχε ταυτόχρονα δώσει τέτοια μάχη ο Χάμιλτον προσπερνώντας όποιον βρέθηκε μπροστά του μέχρι να ανέβει στην 3η θέση.
Μοναδική άγρια ομορφιά είχε σήμερα το Κινέζικο GP που εξελίχθηκε απρόβλεπτα και συναρπαστικά από τη στιγμή που έσβησαν τα κόκκινα φώτα και μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας.
Στην εκκίνηση ο Φέτελ έχασε έδαφος καθώς τον προσπέρασαν οι δυο McLaren σα σταματημένο. Η ανάλυση της εκκίνησης δείχνει ότι ο Γερμανός άργησε το ξεκίνημα κάτι που επωφελήθηκαν οι δυο Βρετανοί. Πίσω τους ο Ρόσμπεργκ κράτησε τη θέση του την ώρα που ο Μάσα προσπερνούσε τον Αλόνσο.
Ο Μπάτον πήρε προβάδισμα το οποίο διατήρησε μέχρι τον πρώτο ανεφοδιασμό. Εκεί όσο κι αν ακούγεται απίθανο πήγε να αλλάξει λάστιχα στο πιτ της Red Bull. Όταν αντιλήφθηκε το λάθος του ήταν αργά, ο Φέτελ είχε περάσει μπροστά.
Ο πρώτος που μπήκε να αλλάξει ελαστικά ήταν ο Ρόσμπεργκ, ο Γερμανός βγαίνοντας είχε καθαρή πίστα μπροστά του κινήθηκε πολύ γρήγορα και κατάφερε να βρεθεί επικεφαλής μετά την ολοκλήρωση του πρώτο πιτ στοπ για όλους. Αυτό οφείλονταν και στο κυκλοφοριακό που αντιμετώπισαν οι Φέτελ, Μπάτον, Χάμιλτον.
Γύρο με το γύρο η Mercedes έχτισε και διατηρούσε μια διαφορά η οποία όμως ήταν προφανές ότι οφείλονταν στο διαφορετικό κύκλο ζωής των ελαστικών.
Έτσι όταν ο Ρόσμπεργκ έβαλε τη σκληρή γόμα μετά την 3η αλλαγή ελαστικών ήταν σαφές από το ρυθμό του ότι δεν θα άντεχε για πολύ στην κορυφή. Οι Μάσα και Φέτελ αποφάσισαν να μην αλλάξουν λάστιχα για 3η φορά. Πήγαν πιο προσεκτικά για να τους βγάλει η σκληρή γόμα πάνω από 20 γύρους και να φτάσουν ως το τέλος.
Αντίθετα στην McLaren έβαλαν φρέσκα ελαστικά στους Μπάτον και Χάμιλτον οι οποίοι κινούνταν επιθετικά. Ειδικά ο Χάμιλτον που είχε εξοικονομήσει ένα σετ μαλακής γόμας θυσιάζοντας μια προσπάθεια στο Q3 μπόρεσε να κινηθεί πιο γρήγορα απ’ όλους. Πέρασε αρχικά τον teammate του, Τζένσον Μπάτον με μια επιθετική αποφασιστική κίνηση. Εν συνεχεία το Ρόσμπεργκ, το Μάσα και γρήγορα έφτασε πίσω από το Φέτελ. Ο Γερμανός αντιμετωπίζοντας προβλήματα με το KERS αλλά με την ενδοεπικοινωνία με την ομάδα προσπάθησε αλλά μάταια να συγκρατήσει το Βρετανό.
Ο Χάμιλτον σχετικά εύκολα πέρασε μπροστά και πήρε την πρώτη του φετινή νίκη για λογαριασμό της McLaren. Πίσω του ο Γούεμπερ με αλλεπάλληλα προσπεράσματα βρέθηκε στην 4η θέση σε απόσταση βολής από το Μπάτον που τελικά πέρασε 2 στροφές πριν το τέλος ανεβαίνοντας στο βάθρο.
Μετά τη λήξη του αγώνα ο Λιούις Χάμιλτον που σταμάτησε με πειστικό τρόπο το σερί νικών του Φέτελ σημείωσε: « Είμαι ξετρελαμένος. Νιώθω ότι έχει περάσει πολύ μεγάλο διάστημα από την τελευταία φορά που ανέβηκα στο μεσαίο σκαλί του βάθρου. Είμαι περήφανος και ευγνώμων για όλη τη σκληρή δουλειά που έφερε αυτό το αποτέλεσμα. Θα συνεχίσω στον ίδιο ρυθμό ελπίζοντας για ανάλογα αποτελέσματα στον μέλλον».
Από την πλευρά του ο poleman Σεμπάστιαν Φέτελ τόνισε ότι η Red Bull θα πρέπει να διδαχθεί από το σημερινό αγώνα: «Νομίζω ότι γίναμε υπερβολικοί προσπαθώντας να βγάλουμε τον αγώνα με δυο πιτ στοπ. Ήμουν με τη σκληρή γόμα ανήμπορος να αντιδράσω και έβλεπα το Χάμιλτον να με πλησιάζει. Προσπάθησα να τον κρατήσω αλλά δεν είχα τύχη. Κάναμε λάθη, είχαμε προβλήματα αλλά παρόλα αυτά τερμάτισα δεύτερος οπότε δεν μπορώ να παραπονιέμαι και πολύ».
Ο άνθρωπος του αγώνα Μαρκ Γουέμπερ που ανέβηκε από την 18η θέση στο βάθρο εντυπωσίασε με την ειλικρίνειά του: «Συγχαρητήρια στο Λιούις. Είναι καλό που επιτέλους κάποιος …φυσικά είμαστε στην ίδια ομάδα με το Φέτελ αλλά είχε κάνει ένα απίστευτο σερί, όλοι δίνουμε μάχη για τη νίκη. Κρίμα που η McLaren πήρε μια τόσο εντυπωσιακή νίκη αλλά δεν μπορούμε να αφήσουμε το Σεμπάστιαν να ξεφύγει πολύ. Ήταν μια καλή μέρα για τους αγώνες και για μας που πήραμε τόσους βαθμούς».
Πιο πίσω στη Mercedes ήταν ευχαριστημένοι με την ανταγωνιστική εμφάνιση της W02 αλλά είναι εμφανές από τις δηλώσεις του Ρόσμπεργκ, πως όταν οδηγούσε την κούρσα πίστεψαν ότι μπορούσαν να πάρουν κάτι παραπάνω: «Φυσιολογικά είμαι απογοητευμένος από το πώς εξελίχθηκε ο αγώνας και δεν εκμεταλλευτήκαμε την ευκαιρία που μας δόθηκε. Οδήγησα την κούρσα σ’ ένα μεγάλο μέρος του αγώνα αλλά αντιμετώπισα πρόβλημα με την κατανάλωση και δεν μπορούσα να δώσω μάχη για να διατηρήσω τη θέση μου.
Τελικά ο Ρόσμπεργκ τερμάτισε τρεις θέσεις πιο μπροστά από τον Μ.Σουμάχερ στον πρώτο φετινό αγώνα που και οι δυο Mercedes μπήκαν στους βαθμούς. Ανάμεσά τους βρέθηκαν οι δυο Ferrari, τον Μάσα και Αλόνσο που ακόμη μια φορά απογοήτευσαν. Χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του Ισπανού πρωταθλητή: «Είναι πανεύκολο να χαράξεις στρατηγική όταν έχεις γρήγορο μονοθέσιο και εξαιρετικά δύσκολο όταν είσαι αργός».
Επόμενος αγώνας το GP της Τουρκίας στις 8 Μαΐου.
Αποτελέσματα
GP Κίνας
Σαγκάη
56 γύροι, 305.066km
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1h36:58.226
2. Vettel Red Bull-Renault + 5.198
3. Webber Red Bull-Renault + 7.555
4. Button McLaren-Mercedes + 10.000
5. Rosberg Mercedes + 13.448
6. Massa Ferrari + 15.840
7. Alonso Ferrari + 30.622
8. Schumacher Mercedes + 31.206
9. Petrov Renault + 57.404
10. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:03.273
11. Di Resta Force India-Mercedes + 1:08.757
12. Heidfeld Renault + 1:12.739
13. Barrichello Williams-Cosworth + 1:30.189
14. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1:30.671
15. Sutil Force India-Mercedes + 1 γύρο
16. Kovalainen Lotus-Renault + 1 γύρο
17. Perez Sauber-Ferrari + 1 γύρο
18. Maldonado Williams-Cosworth + 1 γύρο
19. Trulli Lotus-Renault + 1 γύρο
20. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 2 γύρους
21. Glock Virgin-Cosworth + 2 γύρους
22. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 γύρους
23. Liuzzi HRT-Cosworth + 2 γύρους
Ταχύτερος γύρος: Webber, 1:38.993
Εγκατέλειψαν:
Οδηγός Ομάδα Γύρος
Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 12
Βαθμολογία 3ος γύρος:
Οδηγοί: Πιλότοι:
1. Vettel 68 1. Red Bull-Renault 105
2. Hamilton 47 2. McLaren-Mercedes 85
3. Button 38 3. Ferrari 50
4. Webber 37 4. Renault 32
5. Alonso 26 5. Mercedes 16
6. Massa 24 6. Sauber-Ferrari 7
7. Petrov 17 7. Toro Rosso-Ferrari 4
8. Heidfeld 15 8. Force India-Mercedes 4
9. Rosberg 10
10. Kobayashi 7
11. Schumacher 6
12. Buemi 4
13. Di Resta 2
14. Sutil 2
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου