Ξεκινάει στο Ζάππειο ο 6ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, το Ράλι Ακρόπολις για το 2013.
Σ’ αυτόν θα συμμετέχουν 47 πληρώματα απ’ όλο τον κόσμο και ανάμεσά τους και επτά ελληνικά. Το Σάββατο και την Κυριακή θα αγωνιστούν επιπλέον στον αγώνα του Ελληνικού Πρωταθλήματος άλλα 26 πληρώματα από Ελλάδα.
Στη βαθμολογία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι μετά από 5 αγώνες σε Μόντε Κάρλο, Σουηδία, Μεξικό, Πορτογαλία και Αργεντινή προηγείται ο νικητής στους 3 από τους 5 αγώνες Σεμπαστιάν Οζιέ με 122 βαθμούς.
Ο 30χρονος Γάλλος αγωνίζεται για λογαριασμό της VW με το Polo R WRC και συνοδηγό τον Ζουλιέν Ινγκρασία.
Ο Οζιέ ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο στην καριέρα του στην Ελλάδα το 2009. Επίσης κέρδισε τον εθνικό μας αγώνα το 2011 με Citroen DS3.
Ο Μίκο Χίρβονεν είναι ο άλλος οδηγός απ’ όσους θα πάρουν εκκίνηση αύριο στο Ζάππειο που έχει κερδίσει στο Ράλι Ακρόπολις το 2009. 0 33χρονος Φινλανδός μετά την ημι – αποχώρηση του Σεμπαστιάν Λεμπ είναι το πρώτο όνομα στην ομάδα της Citroen και λογικά ο μόνος που μπορεί να κοντράρει στα ίσα τον Οζιέ. Με αρκετό ενδιαφέρον από τους Έλληνες θεατές αναμένεται και η συμμετοχή του γνωστού από τη F1, Ρόμπερτ Κουμπίτσα που αγωνίζεται με Citroen DS3 RRC στην νεοσύστατη κατηγορία WRC-2.
Από Ελληνικής πλευράς ξεχωρίσει η συμμετοχή του Λάμπρου Αθανασούλα με το Mitsubishi EVΟ Χ στα χρώματα της Jet Oil αλλά και του περσινού πρώτου Έλληνα Γιάνη Ζούνη με τα χρώματα της Πυροσβεστικής. Ιστορία θα γράψει ο Χάρης Καλτσούνης που θα εκκινήσει για 40στη φορά σε Ράλι Ακρόπολις. Στο σύνολο ο αγώνας περιλαμβάνει 14 ειδικές διαδρομές και 306km. Αύριο η εκκίνηση θα δοθεί στο Ζάππειο στις 17:00. Η αυριανή μέρα περιλαμβάνει δυο ειδικές διαδρομές στο ίδιο σημείο Κινέττα – Πίσσια. Η πρώτη με μήκος 47.7km είναι και η μεγαλύτερη του αγώνα.
Με όνομα βαρύ και ιστορία
Το Ράλι Ακρόπολις ξεκίνησε το 1951 και από τότε διεξάγεται ανελλιπώς με ελάχιστες εξαιρέσεις. Από όταν ξεκίνησε να συμπεριλαμβάνεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Παλαιότερα η διεξαγωγή του περιελάμβανε τουλάχιστον 2 Περιφέρειες ενώ φέτος έχει περιοριστεί μόνο στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Το κέντρο του αγώνα που αρκετοί θα το θυμούνται παλιότερα στη Λαμία, έχει μεταφερθεί τα τελευταία χρόνια στο Λουτράκι. Η κορυφαία ίσως στιγμή τα τελευταία χρόνια ήταν η υπερειδική διαδρομή στο ΟΑΚΑ που γέμισε το Στάδιο, δυστυχώς όμως δεν υπήρξε ανάλογη συνέχεια. Από τους οδηγούς που σφράγισαν με την παρουσία τους τον εθνικό μας αγώνα είναι ο αείμνηστος Κόλιν ΜακΡέι με 5 νίκες (1996, 1998 Subaru, 2000, 2001, 2002 Ford). Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθεί η νίκη του Άρη Βωβού το 1995 χρονιά που ο αγώνας δεν μετρούσε στο Π.Π.Ρ. Το 2010 ο αγώνας ήταν εκτός προγράμματος ενώ το 2011 κέρδισε ο Οζιέ και πέρυσι ο Λεμπ αμφότεροι με Citroen DS3.
Διαβάστε ΕΔΩ τι είπε ο Κουμπίτσα για το Ακρόπολις
Ειδικές διαδρομές
Παρασκευή
Κινέτα Πίσσια
Πρώτο πέρασμα (47.7 km) 18:28
Δεύτερο πέρασμα (26.05 km) 21:26 (νυχτερινή ειδική)
Σάββατο
Κλέλια Μυκήνες (17.4 km)
Πρώτο πέρασμα 08:23
Δεύτερο πέρασμα 15:10
Γυμνό (17.6km)
Πρώτο πέρασμα 09:38
Δεύτερο πέρασμα 16:25
Κεφαλάρι (18.4km)
Πρώτο πέρασμα 10:33
Δεύτερο πέρασμα 17:20
Ζήρεια (21.36km)
Πρώτο πέρασμα 11:59
Δεύτερο πέρασμα 21:36
Κυριακή
Πίσσια (11.5km)
Πρώτο πέρασμα 10:23
Δεύτερο πέρασμα 13:37
Λουτράκι (30.14 km) (Power Stage)
Πρώτο πέρασμα 10:42
Δεύτερο πέρασμα 13:56
Προτείνουμε:Αύριο Παρασκευή τη νυχτερινή ειδική διαδρομή Κινέττα Πίσια. Το Σάββατο την απογευματινή Ζήρεια. Είναι πολύ σημαντικό στις ειδικές διαδρομές να ακούτε όσα σας λένε οι κριτές ώστε να μην υπάρξει κάποιος κίνδυνος και να μην ακυρωθεί κάποια ειδική διαδρομή.
Προσοχή οι ειδικές διαδρομές κλείνουν αρκετές ώρες πριν τη διέλευση του πρώτου αυτοκινήτου. Περισσότερες πληροφορίες για τις προσβάσεις μπορείτε να βρείτε στο http://www.acropolisrally.gr
Τα τελευταία νέα
Οι κορυφαίοι οδηγοί του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ ολοκλήρωσαν τη δεύτερη ημέρα αναγνωρίσεων του αγώνα. Το πρόγραμμα για τους οδηγούς 1ης και 2ης προτεραιότητας περιλάμβανε το πέρασμα από τέσσερις ειδικές διαδρομές (Κλένια-Μυκήνες, Γυμνό, Κεφαλάρι και Ζήρεια). Τα πληρώματα δήλωσαν ότι αυτές οι ε.δ. τους φάνηκαν πιο σκληρές σε σχέση με αυτές της Κορίνθου, ενώ χαρακτήρισαν τη Ζήρεια ως πάρα πολύ γρήγορη!
Σήμερα όσοι αγωνίζονται με αυτοκίνητα WRC χρονομετρήθηκαν στην Qualifying Stage με ταχύτερο όλων των Σεμπαστιέν Οζιέ. Πίσω του ακολούθησαν οι Σόρντο (+1.1 sec), Νοβίκοφ (+1.2 sec), Νεβίλ(+1.6 sec),, Όστενμπεργκ (+2.0 sec),, Μίκελσεν(+2.4 sec), Αλ Ατίγια (+2.7 sec), Χίρβονεν (+2.7 sec), Λάτβαλα(+3.4 sec), Πρόκοπ (+4.8 sec) και Αλ Κασίμι (+5.7 sec).
Βγαίνοντας από την Qualifying Stage οι κορυφαίοι δήλωσαν:
2 HIRVONEN Mikko - LEHTINEN Jarmo
«Εάν είναι έτσι τα πράγματα, είμαστε πολύ πίσω. Ο Ogier οδήγησε καταπληκτικά».
3 SORDO Daniel - DEL BARRIO Carlos«Είμαι χαρούμενος με το χρόνο, αλλά ο Ogier είναι πολύ πιο γρήγορος. Η κατατακτήρια είναι σημαντική. Είμαι πολύ ικανοποιημένος με την αίσθηση του αυτοκινήτου».
4 OSTBERG Mads - ANDERSSON Jonas«Υπήρχαν πολύ μεγάλα χαντάκια. Πολύ επικίνδυνη ειδική. Το αυτοκίνητο ήταν καλό. Ελπίζω όλα να πάνε καλά». Βγήκε από την ειδική με κρεμασμένο πίσω προφυλακτήρα.
5 NOVIKOV Evgeny - MINOR Ilka«Προσπαθώ να πιέσω. Η ειδική ήταν αρκετά σκληρή και στενή, αλλά όμορφη».
6 AL ATTIYAH Nasser - BERNACCHINI Giovanni«Στην αρχή σχεδόν έσβησε ο κινητήρας. Ο χρόνος είναι καλός, η ειδική ήταν πολύ δύσκολη, σκληρή και στενή».
7 LATVALA Jari-Matti - ANTTILA Miikka«Είναι κακός χρόνος, δεν καταλαβαίνω γιατί. Η οδήγηση δεν ήταν καλή και γλιστρήσαμε σε 2 ή 3 στροφές».
8 OGIER Sébastien - INGRASSIA Julien«Ικανοποιημένος με όλα. Πρέπει πρώτα να δω το ρυθμό των υπόλοιπων οδηγών, για να επιλέξω τη σειρά εκκίνησης».
9 MIKKELSEN Andreas - MARKKULA Mikko«Έχασα λίγο τη γραμμή μου. Υπήρχε πολλή σκόνη μέσα στο αυτοκίνητο, και δεν μπορούσα να δω».
10 AL QASSIMI Khalid - MARTIN Scott«Στις τελευταίες 4 ή 5 στροφές δεν μπορούσα να δω τίποτα, καθώς η σκόνη έμπαινε στο αυτοκίνητο από τους αεραγωγούς της οροφής και μπήκε στο μάτια μου».
11 NEUVILLE Thierry - GILSOUL Nicolas«Δεν ήταν καλός χρόνος. Η πρώτη μου φορά με μαλακά λάστιχα, και γλιστρούσα πολύ. Υπήρχε σκόνη και σε μερικά σημεία δεν μπορούσα να δω το δρόμο».
21 PROKOP Martin - ERNST Michal«Ο χρόνος δεν είναι πολύ κακός. Δεν είμαι ποτέ πολύ καλός στην κατατακτήρια, γιατί χρειάζομαι περισσότερες δοκιμές πριν από το ράλλυ».
Η επιλογή της σειράς εκκίνησης για την οποία πρώτο λόγο έχει ο ταχύτερος στην Qualifying StageΣεμπαστιάν Οζιέ θα γίνει με τους οδηγούς να έχουν στο μυαλό τους την πρώτη αποψινή ειδική Κινέτα - Πίσσια που είναι και η μεγαλύτερη του αγώνα. Δεν αποκλείεται βέβαια αρκετοί να αξιολογήσουν και τη σκόνη στη νυχτερινή ειδική προτού κάνουν την τελική επιλογή.
proto thema
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου