Sample text


''πέτρα που γκιλνάει μούσκουρου δεν πιάν ........''

Κυριακή, 29 Μαΐου 2016

Κωσταράζι Η ΠΡΩΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ π. Γεώργιου στον Ι.Ν Αγιου Δημητρίου !!!


 Με μεγάλη χαρά παρακολούθησαν σήμερα Κυριακή 29 Μαΐου 2016 οι κάτοικοι του Κωσταραζίου την Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου όπου συλλειτούργησαν οι Κωσταραζινοί ιερείς πάτερ Δημήτριος και πάτερ Γεώργιος.
Δείτε βίντεο εδώ










/
διαβάστε περισσότερα »

Σάββατο, 28 Μαΐου 2016

Πεντανόστιμα Κεμπάπ !!


 Πολύ εύκολη και νοστιμότατη Πολίτικη  λύση !!! Φτιάξτε τα !!!

 Υλικά
500 γραμ κιμά από αρνί
500 γραμ κιμά από μοσχάρι
10 κλωνιά μαιντανό ψιλοκομμένο
3 κουτ,σούπας ξύδι [μηλόξυδο]
2 κρεμμύδια στον τρίφτη
1 κουτ,σούπας πάπρικα γλυκιά
ι κουταλιά κοφτή σούπας κατευρό πιπέρι
αλάτι
πιπέρι
1 κουταλ σούπας μπέκιν πάουντερ  
1/2 κούπας ελαιόλαδο
1 πιπεριά αλεσμένη Φλωρίνης
λίγο νερό

Εκτέλεση
Βάζουμε όλα τα υλικά μαζί  και προσθέτουμε λίγο λίγο το νερό ζυμώνοντας πάρα πολύ καλά .
Ζυμώνουμε για 10 λεπτά τουλάχιστον παίζει ρόλο να είναι αφράτα τα κεμπάπ μας.
Τα σκεπάζουμε και τα βάζουμε στο ψυγείο να πάρουν τα αρώματα και να σφίξει το μείγμα μας.
Ψήνουμε σε σχάρα η στο γκρίλ για 10 λεπτά από κάθε πλευρά.
Σερβίρουμε με πίτες τις οποίες έχουμε ψήσει και κόψει σε κομμάτια  με κρεμμύδια ροδέλες πατάτες τηγανιτές μαιντανό η ότι μας αρέσει .
Επίσης σερβίρονται και με γιαούρτι πλήρες  πασπαλίζουμε με πάπρικα  η ρίγανη και ψιλοκομμένο μαιντανό  !Καλή επιτυχία !!!
ΔΕΙΤΕ περισσότερες συνταγές ΕΔΩ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΓΕΣ 



διαβάστε περισσότερα »

Κυριακή, 22 Μαΐου 2016

Ο Σύλλογος Γυναικών Κωσταραζίου ''Διαμαντόνυφη''παρακολούθησε το Αρχιερατικό Συλλείτουργο στην πανηγυρίζουσα Ιερά Μονή του Αγίου Νικολάου Τσιριλόβου



Ο Σύλλογος Γυναικών Κωσταραζίου ''Διαμαντόνυφη''παρακολούθησε το Αρχιερατικό Συλλείτουργο στην πανηγυρίζουσα Ιερά Μονή του Αγίου Νικολάου Τσιριλόβου Καστοριάς που τελέσθηκε την Παρασκευή 20 Μαΐου 2016, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς κ. Ιουστίνου και συλλειτουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καστορίας κ. Σεραφείμ.

P1190839-w1000-h800.jpg











διαβάστε περισσότερα »

Σάββατο, 21 Μαΐου 2016

Αη Νικόλας στο Βουνό:20.5.2016 Αμπελόκηποι Καστοριάς




Αρτοκλασία,στη Σπηλιά του Αη Νικόλα στο Βουνό 20.5.2016

   Όπως κάθε χρόνο τέτοια μέρα,20 του Μάη, κάτοικοι του χωριού, αλλά και πολλοί περίοικοι και από μακρυά φερμένοι, ανέβηκαν  την απότομη σκάλα στη Σπηλιά του Βράχου,στον "Αη Νικόλα στο Βουνό" Αμπελοκήπων Καστοριάς,να προσευχηθούν και να ζητήσουν την βοήθεια του Αη Νικόλα.
    Ο εορτασμός φέτος, περιλάμβανε Θεία Λειτουργία στον Αη Νικόλα στο Βουνό(Σπηλαιώδες Εξωκκλήσι/ή Αϊ Νικόλας κατά τους "μεταρρυθμιστές" των τελευταίων ετών)  σήμερα Παρασκευή στις 20.5.2016,στους Αμπελόκηπους Καστοριάς.
  
   Στις 20 Μαϊου,είναι παλιά Τοπική Γιορτή "Αη Νικόλας ο Καλοκαιρινός"(ανακομιδή λειψάνων του Αγ Νικολάου ,Επισκόπου Μύρων Μ Ασίας) και η ονομασία "καλοκαιρινός" χρησιμοποιούνταν από τους παλιότερους, σε αντιδιαστολή με τον "χειμωνιάτικο Αη Νικόλα" στις 6 Δεκεμβρίου
 
Ανεβαίνοντας για τον Αη Νικόλα
Το δρομάκι ανόδου-Φροντισμένο από φίλους του Αη Νικόλα
 
Η αρχή της σκάλας-Συνεχίζεται μεταλλική


















Το video που ακολουθεί,είναι μέρος της Θ.Λειτουργίας(αρτοκλασία) με τον παπα-Γιάννη Τουλκαρίδη,ιερέα της Πτεριάς, που τόχει "Ταγμένο" κι έρχεται κάθε χρόνο,τα τελευταία χρόνια να λειτουργήσει.
      Οπως είπε στο εκκλησίασμα σήμερα:"όσο ζώ και όσο μπορώ πάντα θάρχομαι εδώ αυτή τη μέρα,αλλά και όταν δεν μπορώ,δεν με βαστούν τα πόδια,θα ήθελα και μ'ένα σχοινί να με τραβήξετε και ν'ανέβω εδώ πάνω"...
      Αεικίνητοι πάντα οι "βουνίσιοι" επίτροποι του Αη Νικόλα,οΗλίας Παπαδόπουλος και ο Αντώνης Ξανθόπουλος με τις συζύγους τους Μαριάνθη και Στέλλα(*φέτος δεν μπόρεσε ν'ανέβει),φροντίζουν ,πάντα με πολύ μεράκι και πολλή προσωπική δουλειά,όλο το χρόνο, το Εξωκκλήσι,
 
Σπιτικά κεράσματα από τους Επιτρόπους
είχαν  και φέτος ,για όλους τους προσκυνητές επισκέπτες,σπιτικά κεράσματα. Ο Αη Νικόλας,είθε να έχει όλους υπό την σκέπη του....
    Και βέβαια,όπως σημείωσε και ο ΠαπαΓιάννης,κάνοντας σχετική έκκληση,μακάρι να βρεθούν και άλλοι νεώτεροι,να τους βοηθούν και να συνεχίσουν το θεάρεστο έργο τους..
  

Το εσωτερικό του Ναϊδρίου Αη Νικόλα στο Βουνό

διαβάστε περισσότερα »

Εορτή των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης














Εορτάζει στις 21 Μαΐου εκάστου έτους.
Ως γενέτειρα πόλη του Μεγάλου Κωνσταντίνου αναφέρεται τόσο η Ταρσός της 
ιλικίας όσο και το Δρέπανο της Βιθυνίας. 

Ωστόσο η άποψη που επικρατεί φέρει τον Μέγα Κωνσταντίνο να έχει γεννηθεί στη Ναϊσό 
της Άνω Μοισίας (σημερινή Νις της Σερβίας). Το ακριβές έτος της γεννήσεώς του δεν είναι
 γνωστό, θεωρείται όμως ότι γεννήθηκε μεταξύ των ετών 272-288 μ.Χ.

Πατέρας του ήταν ο Κωνστάντιος, που λόγω της χλωμότητος του προσώπου του
 ονομάσθηκε Χλωρός, και ήταν συγγενής του αυτοκράτορα Κλαυδίου. Μητέρα του ήταν η
 Αγία Ελένη, θυγατέρα ενός πανδοχέως από το Δρέπανο της Βιθυνίας.

Το 305 μ.Χ. ο Κωνσταντίνος ευρίσκεται στην αυλή του αυτοκράτορα Διοκλητιανού στη
 Νικομήδεια με το αξίωμα του χιλίαρχου. Το ίδιο έτος οι δύο Αύγουστοι, Διοκλητιανός και
 Μαξιμιανός, παραιτούνται από τα αξιώματά τους και αποσύρονται. στο ύπατο αξίωμα του
 Αυγούστου προάγονται ο Κωνστάντιος ο Χλωρός στη Δύση και ο Γαλέριος στην Ανατολή. 

Ο Κωνστάντιος ο Χλωρός πέθανε στις 25 Ιουλίου 306 μ.Χ. και ο στρατός ανακήρυξε
 Αύγουστο τον Μέγα Κωνσταντίνο, κάτι όμως που δεν αποδέχθηκε ο Γαλέριος. Μετά από
 μια σειρά διαφόρων ιστορικών γεγονότων ο Μέγας Κωνσταντίνος συγκρούεται με τον
 Μαξέντιο, υιό του Μαξιμιανού, ο οποίος πλεονεκτούσε στρατηγικά, επειδή διέθετε
 τετραπλάσιο στράτευμα και ο στρατός του Κωνσταντίνου ήταν ήδη καταπονημένος.

Από την πλευρά του ο Μέγας Κωνσταντίνος είχε κάθε λόγο να αισθάνεται συγκρατημένος
. δεν είχε καμία άλλη επιλογή εκτός από την επίκληση της δυνάμεως του Θεού. Ήθελε να 
προσευχηθεί, να ζητήσει βοήθεια, αλλά καθώς διηγείται ο ιστορικός Ευσέβιος, δεν ήξερε
 σε ποιόν Θεό να απευθυνθεί. Τότε έφερε νοερά στη σκέψη του όλους αυτούς που μαζί 
τους συνδιοικούσε την αυτοκρατορία. Όλοι τους, εκτός από τον πατέρα του, πίστευαν σε
 πολλούς θεούς και όλοι τους είχαν τραγικό τέλος. Άρχισε, λοιπόν, να προσεύχεται στον
 Θεό, υψώνοντας το δεξί του χέρι και ικετεύοντάς Τον να του αποκαλυφθεί. 

Ενώ προσευχόταν, διαγράφεται στον ουρανό μία πρωτόγνωρη θεοσημία. Περί τις
 μεσημβρινές ώρες του ηλίου, κατά το δειλινό δηλαδή, είδε στον ουρανό το τρόπαιο 
του Σταυρού, που έγραφε «τούτῳ νίκα». Και ενώ προσπαθούσε να κατανοήσει τη
σημασία αυτού του μυστηριακού θεάματος, τον κατέλαβε η νύχτα. Τότε εμφανίζεται ο
 Κύριος στον ύπνο του μαζί με το σύμβολο του Σταυρού και τον προέτρεψε να
 κατασκευάσει απομίμηση αυτού και να το χρησιμοποιεί ως φυλακτήριο πιο πολέμους.

Έχοντας ως σημαία του το Χριστιανικό λάβαρο, αρχίζει να προελαύνει προς την Ρώμη 
εκμηδενίζοντας κάθε αντίσταση.

Όταν φθάνει στη Ρώμη ενδιαφέρεται για τους Χριστιανούς της πόλεως. Όμως το 
ενδιαφέρον του δεν περιορίζεται μόνο σε αυτούς. Πολύ σύντομα πληροφορείται για την 
πενιχρή κατάσταση της Εκκλησίας της Αφρικής και ενισχύει από το δημόσιο ταμείο τα 
έργα διακονίας αυτής.

Το Φεβρουάριο του 313 μ.Χ., στα Μεδιόλανα, όπου γίνεται ο γάμος του Λικινίου με την Κωνσταντία, αδελφή του Μεγάλου Κωνσταντίνου, επέρχεται μια ιστορική συμφωνία μεταξύ των δύο ανδρών που καθιερώνει την αρχή της ανεξιθρησκείας.

Τα προβλήματα που είχε να αντιμετωπίσει ο Μέγας Κωνσταντίνος ήσαν πολλά. Η αιρετική διδασκαλία του Αρείου, πρεσβυτέρου της Αλεξανδρινής Εκκλησίας, ήλθε να ταράξει την ενότητα της Εκκλησίας. Η διδασκαλία αυτή, που ονομάσθηκε αρειανισμός, κατέλυε ουσιαστικά το δόγμα της Τριαδικότητας του Θεού.

Μόλις ο Μέγας Κωνσταντίνος πληροφορήθηκε τα όσα θλιβερά συνέβαιναν στην Αλεξάνδρεια, απέστειλε με τον πνευματικό του σύμβουλο Όσιο, Επίσκοπο Κορδούης της Ισπανίας, επιστολή στον Επίσκοπο Αλεξανδρείας Αλέξανδρο (313 - 328 μ.Χ.) και τον Άρειο. Η προσπάθεια επιλύσεως του θέματος δεν ευδοκίμησε. Έτσι αποφασίσθηκε η σύγκλιση της Α' Οικουμενικής Συνόδου στη Νίκαια της Βιθυνίας το 325 μ.Χ.

Η περιγραφή της εναρκτήριας τελετής από τον ιστορικό Ευσέβιο είναι ομολογουμένως ενδιαφέρουσα. στο μεσαίο οίκο των ανακτόρων είχαν προσέλθει όλοι οι σύνεδροι. Επικρατούσε απόλυτη σιγή και όλοι περίμεναν την είσοδο του αυτοκράτορα, τον οποίο οι περισσότεροι θα έβλεπαν για πρώτη φορά. 

Ο Κωνσταντίνος εισήλθε ταπεινά, με σεμνότητα και πραότητα. στην ομιλία του προς τη Σύνοδο χαρακτηρίζει τις ενδοεκκλησιαστικές συγκρούσεις ως το μεγαλύτερο δεινό και από τους πολέμους. Ο λόγος του υπήρξε ευθύς και σαφής. Δεν ήθελε να ασχοληθεί παρά μονάχα με θέματα που αφορούσαν στην ορθοτόμηση της πίστεως. Η κρίσιμη φράση του, «περὶ τῆς πίστεως σπουδάσωμεν», διασώζεται σχεδόν από όλους τους ιστορικούς συγγραφείς.

Μετά το πέρας των εργασιών της Συνόδου ο αυτοκράτορας ανέλαβε πρωτοβουλίες για την εδραίωση των αποφάσεών της. Απέστειλε εγκύκλιο επιστολή προς την Εκκλησία της Αιγύπτου, Λιβύης, Πενταπόλεως, Αλεξανδρείας, στην οποία γνωστοποιεί τις αποφάσεις της Συνόδου. Ο ίδιος γνωστοποιεί προς όλη την επικράτεια της αυτοκρατορίας την καταδίκη του Αρείου και απαγορεύει την απόκτηση και την απόκρυψη των συγγραμμάτων του. Η εντυπωσιακή του όμως ενέργεια είναι η επιστολή του προς τον Άρειο. Επιτιμά τον αιρεσιάρχη και τον καταδικάζει με αυστηρότητα για τις κακοδοξίες του.

Όμως περί τα τέλη του 327 μ.Χ. ο Μέγας Κωνσταντίνος καλεί τον Άρειο στα ανάκτορα. Ο αιρεσιάρχης φυσικά δεν χάνει την ευκαιρία και υποβάλλει μία ομολογία γεμάτη από έντεχνες θεολογικές ανακρίβειες, πείθοντας μάλιστα τον Μέγα Κωνσταντίνο ότι αυτή δεν διαφέρει ουσιαστικά από όσα είχε αποφασίσει η Α' Οικουμενική Σύνοδος. Τελικά ο αυτοκράτορας συγκαλεί νέα Σύνοδο, το Νοέμβριο του 327 μ.Χ., η οποία ανακαλεί τον Άρειο από την εξορία και αποκαθιστά τους εξόριστους Επισκόπους Νικομηδείας Ευσέβιο και Νικαίας Θεόγνιο. Η ανάκληση του Αρείου και η αποκατάσταση των περί αυτών πυροδότησε νέες έριδες πιο κόλπους της Εκκλησίας. 

Ο Επίσκοπος Αλεξανδρείας Αλέξανδρος και στην συνέχεια ο διάδοχός του Μέγας Αθανάσιος αρνούνται να δεχθούν τον Άρειο στην Αλεξάνδρεια. Ο Μέγας Κωνσταντίνος απειλεί με καθαίρεση τον Μέγα Αθανάσιο, ενώ σε Σύνοδο που συνήλθε στην Αντιόχεια το 330 μ.Χ. καθαιρείται και εξορίζεται από τους αιρετικούς ο Άγιος Ευστάθιος, Επίσκοπος Αντιοχείας. Η Σύνοδος της Τύρου της Συρίας, που συνήλθε το 335 μ.Χ., καταδικάζει ερήμην με την ποινή της καθαιρέσεως τον Μέγα Αθανάσιο, ο οποίος φεύγει, για να συναντήσει τον Μέγα Κωνσταντίνο.

Είναι γεγονός πως ο Μέγας Κωνσταντίνος δεν έδειξε να αποδέχεται το αίτημα του Μεγάλου Αθανασίου για ακρόαση. Πείσθηκε όμως να τον ακούσει, όταν ο Μέγας Αθανάσιος του απηύθυνε την ρήση: «Δικάσει Κύριος ἀνὰ μέσον ἐμοῦ καὶ σοῦ». Ο Μέγας Κωνσταντίνος κατενόησε την κατάφωρη αδικία και τις άθλιες μεθοδεύσεις σε βάρος του Μεγάλου Αθανασίου και έκανε δεκτό το αίτημά του νά προσκληθούν όλοι οι συνοδικοί της Τύρου και η διαδικασία να λάβει χώρα ενώπιόν του.

Ο Ευσέβιος Νικομηδείας αγνόησε την αυτοκρατορική εντολή. Πήρε μόνο ελάχιστους από τους συνοδικούς και εμφανίσθηκε στον αυτοκράτορα. Ξέχασε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες και για πρώτη φορά έθεσε το θέμα της δήθεν παρακωλύσεως της αποστολής σιταριού προς την Βασιλεύουσα. Ο αυτοκράτορας εξοργίζεται και εξορίζει τον Μέγα Αθανάσιο στα Τρέβιρα της Γαλλίας. Παρά ταύτα δεν επικυρώνει την απόφαση της Συνόδου της Τύρου για καθαίρεση και ούτε διατάσσει την αναπλήρωση του επισκοπικού θρόνου της Αλεξάνδρειας.

Η τελευταία περίοδος της ζωής του Μεγάλου Κωνσταντίνου είναι αυτή που τον καταξιώνει στην εκκλησιαστική συνείδηση και τον οδηγεί στο απόγειο της πνευματικής του πορείας. Ο Άγιος, κατά τον Απρίλιο του 337 μ.Χ., αισθάνεται τα πρώτα σοβαρά συμπτώματα κάποιας ασθένειας. Οι πηγές μάς πληροφορούν πως ο Μέγας Κωνσταντίνος κατέφυγε σε ιαματικά λουτρά. 

Βλέποντας όμως την υγεία του να επιδεινώνεται θεώρησε σκόπιμο να μεταβεί στην πόλη Ελενόπολη της Βιθυνίας, που είχε ονομασθεί έτσι λόγω της Αγίας μητέρας του. Εκεί παρέμεινε στο ναό των Μαρτύρων, όπου ανέπεμπε ικετήριες ευχές και λιτανείες προς τον Θεό. Ο Μέγας Κωνσταντίνος αντιλαμβάνεται πως η επίγεια ζωή του πλησιάζει στο τέλος της. Η μνήμη του θανάτου καλλιεργείται στην καρδιά του και τον οδηγεί στο μυστήριο της μετάνοιας και του βαπτίσματος. 

Μετά από αυτά καταφεύγει σε κάποιο προάστιο της Νικομήδειας, συγκαλεί τους Επισκόπους και τους απευθύνει τον εξής λόγο: «Αυτός ήταν ο καιρός που προσδοκούσα από παλιά και διψούσα και ευχόμουν να καταξιωθώ της εν Θεώ σωτηρίας. Ήλθε η ώρα να απολαύσουμε και εμείς την αθανατοποιό σφραγίδα, ήλθε η ώρα να συμμετάσχουμε στο σωτήριο σφράγισμα, πράγμα που κάποτε επιθυμούσα να κάνω στα ρείθρα του Ιορδάνου, στα οποία, όπως παραδίδεται, ο Σωτήρας μας έλαβε το βάπτισμα εις ημέτερον τύπον. 

Ο Θεός όμως, που γνωρίζει το συμφέρον, μας αξιώνει να λάβουμε το βάπτισμα εδώ. Ας μην υπάρχει λοιπόν καμία αμφιβολία. Γιατί και εάν ακόμη είναι θέλημα του Κυρίου της ζωής και του θανάτου να συνεχισθεί η επίγεια ζωή μας και να συνυπάρχω με το λαό του Θεού, θα πλαισιώσω τη ζωή μου με όλους εκείνους τους κανόνες που αρμόζουν στον Θεό».

Μετά το βάπτισμα ο Άγιος Κωνσταντίνος δεν ξαναφόρεσε τον αυτοκρατορικό χιτώνα, αλλά παρέμεινε ενδεδυμένος με το λευκό ένδυμα του βαπτίσματος, μέχρι την ημέρα της κοιμήσεώς του το 337 μ.Χ. Ήταν η ημέρα εορτασμού της Πεντηκοστής, γράφει ο ιστορικός Ευσέβιος.

Είναι χαρακτηριστικός ο τρόπος με τον οποίο περιγράφει ο Ευσέβιος τα γεγονότα, τα οποία ακολούθησαν την κοίμηση του Αγίου. Όλοι οι σωματοφύλακες του αυτοκράτορα, αφού έσχισαν τα ρούχα τους και έπεσαν στο έδαφος, έκλαιγαν και φώναζαν δυνατά, σαν να μην έχαναν το βασιλέα τους, αλλά τον πατέρα τους. Οι ταξίαρχοι και οι λοχαγοί έκλαιγαν τον ευεργέτη τους. Οι δήμοι ήσαν λυπημένοι και κάθε κάτοικος της Κωνσταντινουπόλεως πενθούσε, σαν να έχανε το κοινό αγαθό.

Αφού οι στρατιωτικοί τοποθέτησαν το σκήνωμα του Αγίου σε χρυσή λάρνακα, το μετέφεραν στην Κωνσταντινούπολη και το εναπέθεσαν σε βάθρο στον βασιλικό οίκο. Το ιερό λείψανό του ενταφιάσθηκε στο ναό των Αγίων Αποστόλων.

Δίκαια η ιστορία τον ονόμασε Μέγα και η Εκκλησία Ισαπόστολο.

Σημείωση: Σύμφωνα με άλλες πηγές, ο Άγιος Κωνσταντίνος κατηχήθηκε και βαπτίστηκε από τον Άγιο Σιλβέστρο, Πάπα Ρώμης (βλέπε 2 Ιανουαρίου). Διαβάστε εδώ την πολύ ωραία ανάλυση του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτη σχετικά με το θέμα αυτό.

Η Αγία Ελένη γεννήθηκε στο Δρέπανο της Βιθυνίας της Μικράς Ασίας περί το 247 μ.Χ. Φαίνεται ότι ήταν ταπεινής καταγωγής. στην ιστοριογραφία υπάρχει σχετική διχογνωμία ως προς το αν η μητέρα του Αγίου Κωνσταντίνου υπήρξε σύζυγος ή νόμιμη παλλακίδα του Κωνσταντίου του Χλωρού.

Μεταξύ των ετών 272 - 288 μ.Χ. γέννησε στη Ναϊσό της Μοισίας τον Κωνσταντίνο. Όταν, πέντε έτη αργότερα, ο Κωνσταντίνος Χλωρός έγινε Καίσαρας από τον Διοκλητιανό, αναγκάσθηκε να την απομακρύνει, για να συζευχθεί τη Θεοδώρα, θετή κόρη του αυτοκράτορα Μαξιμιανού, και να έχει έτσι το συγγενικό εκείνο δεσμό, ο οποίος θα εξασφάλιζε τη στερεότητα του Διοκλητιανού τετραρχικού συστήματος. Παρά το γεγονός αυτό ο Μέγας Κωνσταντίνος τιμούσε ιδιαίτερα τη μητέρα του. Της απένειμε τον τίτλο της αυγούστης, έθεσε τη μορφή της επί νομισμάτων και έδωσε το όνομά της σε μία πόλη της Βιθυνίας.

Η Αγία έδειξε την ευσέβειά της με πολλές ευεργεσίες και την ανοικοδόμηση νέων Εκκλησιών στη Ρώμη (Τιμίου Σταυρού), στην Κωνσταντινούπολη (Αγίων Αποστόλων), στη Βηθλεέμ (βασιλική της Γεννήσεως) και επί του Όρους των Ελαιών (βασιλική της Γεθσημανή). Η Αγία Ελένη πήγε το 326 μ.Χ. στην Ιερουσαλήμ, όπου «μὲ μέγαν κόπον καὶ πολλὴν ἔξοδον καὶ φοβερίσματα ηὗρεν τὸν τίμιον σταυρὸν καὶ τοὺς ἄλλους δύο σταυροὺς τῶν ληστῶν», όπως γράφει ο Κύπριος Χρονογράφος Λεόντιος Μαχαιράς. Επιστρέφοντας στην Κωνσταντινούπολη, ένα χρόνο μετά την εύρεση του Τιμίου Σταυρού του Κυρίου, η Αγία Ελένη πέρασε και από την Κύπρο.

Η Αγία Ελένη κοιμήθηκε με ειρήνη μάλλον το 327 μ.Χ. σε ηλικία ογδόντα ετών. Ο ιστορικός Ευσέβιος γράφει ότι η Αγία προαισθάνθηκε το θάνατό της και με διαθήκη άφησε την περιουσία της στον υιό της και τους εγγονούς της.

Όπως ήταν φυσικό ο υιός της μετέφερε το τίμιο λείψανό της στην Κωνσταντινούπολη και την ενταφίασε στο ναό των Αγίων Αποστόλων.

Η Σύναξη αυτών ετελείτο στη Μεγάλη Εκκλησία, στο ναό των Αγίων Αποστόλων και στον ιερό ναό αυτών στην κινστέρνα του Βώνου.

Οι Βυζαντινοί τιμούσαν ιδιαίτερα τον Μέγα Κωνσταντίνο και την Αγία Ελένη. Απόδειξη τούτου αποτελεί το γεγονός ότι κατά το Μεσαίωνα ήταν πολύ δημοφιλής στους Βυζαντινούς η απεικόνιση του πρώτου Χριστιανού βασιλέως με τη μητέρα του, που κρατούσαν στο μέσον Σταυρό. Η παράδοση αυτή διατηρείται μέχρι και σήμερα με τα κωνσταντινάτα.

Ιερά Λείψανα:
Μία ωμοπλάτη του Αγίου Κωνσταντίνου βρίσκεται στη Μονή Κωνσταμονίτου Αγίου Όρους.

Αποτμήματα του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Κωνσταντίνου βρίσκονται στη Μονή Κύκκου Κύπρου και στις Λαύρες Αγίας Τριάδος - Αγ. Σεργίου Μόσχας και Αγ. Αλεξάνδρου Νέβσκι Αγίας Πετρουπόλεως.


διαβάστε περισσότερα »

Παρασκευή, 20 Μαΐου 2016

Πίτες για γύρο αφράτες


διαβάστε περισσότερα »

Προφιτερόλ με παγωτό και σοκολάτα!



Προφιτερόλ με παγωτό και σοκολάτα!

Υλικά συνταγής

  • Ζύμη για σου (30-34 κομμάτια)
  • 200 γρ. νερό
  • 125 γρ. γάλα πλήρες
  • 100 γρ. μαργαρίνη με βούτυρο
  • 1 κ.γ. ζάχαρη
  • 1/2 κ.γ. αλάτι
  • 150 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 4 μέτρια αβγά χτυπημένα
  • Για τη σάλτσα σοκολάτας
  • 220 γρ. σοκολάτα 60%-70% περιεκτικότητα σε κακάο
  • 40 γρ. μαργαρίνη με βούτυρο
  • 2 κ.σ. μέλι
  • 120-150 γρ. γάλα (ανάλογα την πυκνότητα που θέλουμε)
  • παγωτό βανίλια, σαντιγί ή κρέμα ζαχαροπλαστικής για το γέμισμα
 Εκτέλεση
Για τα σου
Σε κατσαρόλα βάζουμε το γάλα, το νερό, τη ζάχαρη, το αλάτι και τη μαργαρίνη με βούτυρο. 
Μόλις αρχίσουν να βράζουν αποσύρουμε από τη φωτιά. Προσθέτουμε το αλεύρι και με ξύλινη
 κουτάλα ανακατεύουμε δυνατά μέχρι να μοιάζει το μείγμα με πουρέ πατάτας στην όψη και να
 ξεκολλήσει από τα τοιχώματα της κατσαρόλας.
Απλώνουμε το μείγμα σε ανοιχτή επιφάνεια να κρυώσει ελαφρά. Το ξαναβάζουμε στην κατσαρόλα 
και προσθέτουμε τα χτυπημένα αβγά σταδιακά ανακατεύοντας με την ξύλινη κουτάλα μέχρι το
 μείγμα να γίνει απαλό και μεταξένιο.
Βάζουμε τη ζύμη για σου μέσα σε κορνέ και κόβουμε τρύπα με διάμετρο 1-1/2 εκ.
Σε ταψί με αντικολλητικό χαρτί ψησίματος κόβουμε σουδάκια με διάμετρο 3 εκ. Αραιά μεταξύ τους.
 Βρέχοντας τα ακροδάχτυλα ισιώνουμε την επιφάνεια από τα σου.
Ψήνουμε σε καλά προθερμασμένο φούρνο στον αέρα στους 190ºC για 15 λεπτά να πάρουν όγκο,
 χαμηλώνουμε το φούρνο στους 160ºC και συνεχίζουμε το ψήσιμο για 20 λεπτά περίπου επιπλέον,
 μέχρι να φουσκώσουν και να ροδίσουν.
Μόλις μπορούμε να τα πιάσουμε, μετά από λίγα λεπτά, κάνουμε με μαχαιράκι μυτερό τρύπα στη βάση 
τους για να μην λασπώσουν εσωτερικά.
Φανταστείτε, τα σου γίνονται σαν μπαλονάκια που κρατάνε μέσα τη θερμοκρασία από το ψήσιμο
 και στο τέλος θα νοτίσουν μέσα.
Αφήνουμε σε σχάρα να κρυώσουν τελείως. Αν δεν τα καταναλώσετε όλα βάλτε στα σε σακούλα
 τροφίμων στην κατάψυξη.
Για τη σάλτσα σοκολάτας
Βάζουμε την σοκολάτα ψιλοκομμένη σε μπολ για μπεν μαρί σε χαμηλή φωτιά και να λιώσει. 
Προσθέτουμε τη μαργαρίνη με βούτυρο και το μέλι. Ανακατεύουμε να λιώσουν τα υλικά. 
Σιγά σιγά προσθέτουμε το γάλα ανακατεύοντας  για να έχουμε μια παχύρρευστη και ζεστή σος 
σοκολάτας.
Αφήνουμε λίγο να γίνει χλιαρή και να σταθεροποιηθεί ελαφρά η σος σοκολάτας.
Την κάνουμε όσο ρευστή θέλουμε. Προσθέτοντας ή αφαιρώντας γάλα.

Μοντάρισμα γλυκού
Γεμίζουμε τα σου από κάτω ή τα κόβουμε στη μέση, με παγωτό (μαλακό παγωτό σε κορνέ) 
και τα βάζουμε σε μπολ ή σε δίσκο περιχύνοντας τα ταυτόχρονα με ρευστή σος σοκολάτας.
Αν θέλουμε, τα γεμίζουμε με σαντιγί ή κρέμα ζαχαροπλαστικής και τα σερβίρουμε με παγωτό 
και σος σοκολάτας.
http://www.argiro.gr/
Πηγή: www.boro.gr |  Tο διαβάσαμε εδώ

διαβάστε περισσότερα »