Κυριακή 29 Μαΐου 2011

Πλάκα τους κάνει... GP Μονακό: Δε χάνει με τίποτα ο Φέτελ

Οι Φέτελ, Αλόνσο και Μπάτον στο βάθρο του Μονακό 

Σ' ένα επεισοδιακό GP όπου ο Χάμιλτον συγκρούονταν με όποιον του αντιστέκονταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ πήρε την 5η του φετινή νίκη και αύξησε κι άλλο τη διαφορά του στη βαθμολογία των οδηγών.
Η εκκίνηση του αγώνα δεν προμήνυε με τίποτα το τι θα ακολουθούσε στη συνέχεια.
Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Φέτελ έφυγε καλά και οι Μπάτον, Αλόνσο έστριψαν πίσω του με το Γουέμπερ πάλι να χάνει θέσεις στην εκκίνηση.
Ο αγώνας βρήκε ένα ρυθμό μέχρι το πρώτο pit stop της Red Bull στο 17ο γύρο. Εκεί οι μηχανικοί της Αυστριακής ομάδας μπερδεύτηκαν, καθυστέρησαν και ο Φέτελ έχασε το προβάδισμα.
Ακόμη χειρότερα εξελίχθηκαν τα πράγματα για το Γουέμπερ που μπήκε κολλητά πίσω από το Φέτελ. Η αλλαγή στρατηγικής που επιχείρησαν στη Red Bull οφείλονταν στην είσοδο του Μπάτον στα πιτ που έγινε νωρίτερα απ' ότι περίμεναν.
Βγαίνοντας ο Μπάτον είχε βάλει την πολύ μαλακή γόμα ενώ ο Φέτελ τη μαλακή. Έτσι ο Μπάτον έπρεπε να σταματήσει ξανά ενώ ο Φέτελ θεωρητικά μπορούσε να πάει μέχρι το τέλος χωρίς άλλο πιτ στοπ.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας που βγήκε όμως μετά τη σύγκρουση των Χάμιλτον - Μάσα με υπαιτιότητα του πρώτου όπως απεφάνθησαν οι αγωνοδίκες μηδένισε τις διαφορές και οδηγώντας την κούρσα για δέκα σχεδόν γύρους έδωσε στο Φέτελ τη δυνατότητα να προφυλάξει τα λάστιχά του.
Έτσι ο Γερμανός είδε να ανοίγεται μπροστά του μια τεράστια ευκαιρία, να τερματίσει χωρίς άλλη αλλαγή ελαστικών.
Φυσικά οι Αλόνσο και Μπάτον που είχαν πιο φρέσκα ελαστικά κόλλησαν πίσω του και πίεζαν ασφυκτικά λίγους γύρους πριν το τέλος.
Τη στιγμή που όλα έδειχναν ότι ο Γερμανός δεν θα αντέξει άλλο μια σύγκρουση ανάμεσα στους Χάμιλτον, Αλγκερσουάρι, Πετρόφ υποχρέωσε τους αγωνοδίκες να διακόψουν την κούρσα ενώ απέμεναν 6 γύροι. Τα μονοθέσια παρατάχθηκαν στην εκκίνηση και οι γιατροί κατέβαλλαν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να απομακρύνουν τον Πετρόφ που είχε τραυματιστεί στα πόδια από το μονοθέσιο του. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Ρώσος είναι καλά στην υγεία του.
Όταν έγινε αυτό ο αγώνας ξεκίνησε ξανά πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας με τους οδηγούς να έχουν αλλάξει ελαστικά και την διαδικασία των τελευταίων γύρων να είναι τυπική.
Ακόμη και εκεί όμως ο Χάμιλτον έκανε το θαύμα του χτυπώντας τον Μαλντονάντο με τη Williams που ήταν μπροστά του.
Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Φέτελ να πανηγυρίζει την πρώτη του νίκη στο Πριγκιπάτο: " Είναι φανταστικό. Ήταν μακρύς αγώνας και σε κάποιο σημείο η νίκη φαινόταν απίθανη. Το αυτοκίνητο ασφαλείας με βοήθησε να ανακτήσω το προβάδισμα στην κούρσα. Είναι δύσκολο να περάσεις εδώ αλλά στο τέλος αυτοί που ήταν πίσω μου είχαν καλύτερη πρόσφυση. Μου είπαν να μπω στα πιτ και ζήτησα να μείνω έξω καθώς μόνο έτσι θα είχα ελπίδα να κερδίσω τον αγώνα. Την ώρα που διεκόπη ο αγώνας υπέφερα από τα ελαστικά αλλά πίστευα ότι θα τα καταφέρω ως το τέλος".
Από την πλευρά του ο Φερνάντο Αλόνσο που τελικά τερμάτισε 2ος ξεκαθάρισε: "Ήμουν έτοιμος να επιτεθώ. Ήξερα ότι είχα 50% πιθανότητα να περάσω και 50% πιθανότητα να τρακάρουμε. Αλλά αυτός προηγείται στο πρωτάθλημα και είχε περισσότερα να χάσει από μένα".
Ο Μπάτον από την πλευρά του περίμενε περισσότερα: "Έβαλα ξανά την πολύ μαλακή γόμα στο πρώτο πιτ στοπ και άρχισα να φτιάχνω διαφορά. Όλα έδειχναν ότι αυτή ήταν η σωστή στρατηγική. Αλλά μετά βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας και τα πράγματα δεν λειτούργησαν υπέρ μου. Ίσως αν είχα βάλει τη πιο σκληρή γόμα στο 2ο πιτ στοπ να ήταν αλλιώς" κατέληξε ο νικητής του 2009 στη συγκεκριμένη διαδρομή.
Μετά τη λήξη του αγώνα ο Χάμιλτον κλήθηκε από τους αγωνοδίκες να δώσει λόγο για την επιθετική του οδήγηση και την επαφή που είχε με τον Μαλντονάντο.
Βγαίνοντας ο Βρετανός δήλωσε εκνευρισμένος στο BBC: "Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έχω κληθεί από τους αγωνοδίκες πέντε φορές σε έξι αγώνες. Τι τους πιάνει με την οδήγησή μου; Δεν ξέρω γιατί ασχολούνται συνέχεια μαζί μου, μάλλον επειδή είμαι μαύρος" κατέληξε αγανακτισμένος ο έγχρωμος Βρετανός.
Φυσικά αυτό δεν πτόησε τους αγωνοδίκες που του επέβαλλαν ποινή 20 sec στον τελικό του χρόνο. Μια ποινή που δεν αλλάζει το τελικό αποτέλεσμα λόγω της διαφοράς που είχε ο Χάμιλτον από τον έβδομο Σούτιλ.
Μιλώντας σχετικά ο Μάσα ζήτησε από τη FIA να δει το θέμα του Χάμιλτον: "Πρέπει να του επιβληθεί μια ποινή που θα του κοστίσει για να μάθει. Αλλιώς θα συνεχίσει να κάνει τα ίδια".
Ο Χάμιλτον πήρε ποινή στις δοκιμές το Σάββατο και δυο ποινές στον αγώνα την Κυριακή.
Συνολικά η τελική κατάταξη και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:

Τελική κατάταξη

Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος

1.  Vettel        Red Bull-Renault           2h09:38.373

2.  Alonso        Ferrari                    +     1.138

3.  Button        McLaren-Mercedes           +     2.378

4.  Webber        Red Bull-Renault           +    23.100

5.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +    26.900

6.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +    27.200

7.  Sutil         Force India-Mercedes       +     1 γύρος

8.  Heidfeld      Renault                    +     1 γύρος

9.  Barrichello   Williams-Cosworth          +     1 γύρος

10.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari         +     1 γύρος

11.  Rosberg       Mercedes                   +     1 γύρος

12.  Di Resta      Force India-Mercedes       +    2 γύροι

13.  Trulli        Lotus-Renault              +    2 γύροι

14.  Kovalainen    Lotus-Renault              +    2 γύροι

15.  D'Ambrosio    Virgin-Cosworth            +    2 γύροι

16.  Liuzzi        HRT-Cosworth               +    3 γύροι

17.  Karthikeyan   HRT-Cosworth               +    3 γύροι

18.  Maldonado     Williams-Cosworth          +    5 γύροι

Ταχύτερος γύρος: Webber, 1:16.234

Εγκατέλειψαν:

Πιλότος Ομάδα Γύρος

Petrov        Renault                      68

Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari           68

Massa         Ferrari                      33

Schumacher    Mercedes                     33

Glock         Virgin-Cosworth              31

Perez         Sauber-Ferrari               1

Βαθμολογία, 6ος γύρος:               

     Πιλότοι:                    Κατασκευαστές:            

1.  Vettel       143        1.  Red Bull-Renault          222

2.  Hamilton      85        2.  McLaren-Mercedes          161

3.  Webber        79        3.  Ferrari                    93

4.  Button        76        4.  Renault                    50

5.  Alonso        69        5.  Mercedes                   40

6.  Heidfeld      29        6.  Sauber-Ferrari             21

7.  Rosberg       26        7.  Force India-Mercedes       10

8.  Massa         24        8.  Toro Rosso-Ferrari          7

9.  Petrov        21        9.  Williams-Cosworth           2

10.  Kobayashi     19      

11.  Schumacher    14      

12.  Sutil          8      

13.  Buemi          7      

14.  Perez          2      

15.  Barrichello    2      

16.  Di Resta       2      

PROTO THEMA

Δεν υπάρχουν σχόλια: