Της Ρόης Βασβατέκη από τον ΠΤΟΛΕΜΑΙΟ
Το κλείσιμο εφορειών που δεν εδρεύουν στις έδρες των νομαρχιακών διαμερισμάτων προτείνει η οκταμελής επιτροπή που ασχολήθηκε με την αναδιοργάνωση των φορολογικών υπηρεσιών η οποία παρέδωσε στο υπουργείο Οικονομικών το πόρισμα με τις προτάσεις της.Με βάση τις προτάσεις της επιτροπής προβλέπεται κατάργηση- συγχώνευση 213 εφοριών από τις 288 που λειτουργούν σήμερα για να μείνουν 75 εφορίες και δημιουργία μίας υπερ-ΔΟΥ για τους 1.000 μεγαλύτερους φορολογούμενους της χώρας, ενώ ο Φορολογικός «Καλλικράτης» του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει επίσης την υποβολή όλων των δηλώσεων μέσω του Taxisnet, ηλεκτρονική πληρωμή των φόρων ακόμη και των παράβολων και μεταφορά αρμοδιοτήτων από τις εφορίες στα ΚΕΠ.
Στο πόρισμα αναφέρεται συγκεκριμένα ότι: «Για όλη την επικράτεια θα λειτουργεί μία ΔΟΥ σε κάθε νομαρχιακό διαμέρισμα με εξαίρεση τους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης, για τους οποίους θα υπάρχουν περισσότερες της μίας ΔΟΥ» και επισημαίνεται ότι η εκπρόσωπος της ΠΟΕ – ΔΟΥ κ. Ευφροσύνη Σταυράκη προτείνει ειδικά για τους νομούς Αχαΐας, Λάρισας, Μαγνησίας και Ηρακλείου «να λειτουργούν από δύο ΔΟΥ, εκτιμώντας το πλήθος των φορολογούμενων και την φοροδοτική ικανότητα των εν λόγω περιοχών».
Με βάση τα στοιχεία αυτά «το σύνολο των ΔΟΥ θα ανέρχεται σε 75, ήτοι 20 ΔΟΥ στο νομό Αττικής, 6 ΔΟΥ στο νομό Θεσσαλονίκης και 49 ΔΟΥ στην υπόλοιπη χώρα».
Π κατάργηση λοιπόν οδεύουν 8 εφορείες στη Δυτική Μακεδονία, εκ των οποίων 4 στην περιφερειακή ενότητα Κοζάνης: Πτολεμαΐδας, Σιάτιστας, Σερβίων και Νεάπολης. Μία στο νομό Γρεβενών (Δεσκάτης), του Άργους Ορεστικού και Νεστορίου στην περιφερειακή Καστοριάς και του Αμυνταίου στην ενότητα Φλώρινας.
Σημειώνεται ότι με την πλήρη αναδιοργάνωση και τη λειτουργία του νέου ΤAXIS στόχος είναι οι ΔΟΥ να μην έχουν καθόλου συναλλαγές με πολίτες. Όλοι οι εφοριακοί θα ασχολούνται με τη διενέργεια φορολογικών ελέγχων, την επεξεργασία των δηλώσεων και τις διασταυρώσεις στοιχείων καθώς και με την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Στο πρώτο κεφάλαιο της μελέτης αυτής παρουσιάζεται η υφιστάμενη διάρθρωση των ΔΟΥ ανά την επικράτεια, καθώς επίσης και στατιστικά στοιχεία που αφορούν στον όγκο εργασιών, στα έσοδα, στο απασχολούμενο προσωπικό και στην αρτιότητα των κτιριολογικών και λοιπών υποδομών. Στο σημείο αυτό γίνεται μία συνοπτική αναφορά στην υφιστάμενη αρχιτεκτονική του TAXIS, κατά το μέρος που επηρεάζει τη λειτουργία των ΔΟΥ. Από την ανωτέρω παρουσίαση προκύπτει μία σειρά από στρεβλώσεις, οι οποίες επισημαίνονται και επιχειρείται να αντιμετωπιστούν με τις προτάσεις της παρούσας μελέτης.
Στο δεύτερο κεφάλαιο αποτυπώνεται η πρόταση της Επιτροπής για την τελική διάρθρωση και δομή που θα πρέπει να έχουν οι φορολογικές περιφερειακές υπηρεσίες μέχρι το τέλος του 2012. Αναλύονται τα κριτήρια και οι περιορισμοί που λήφθηκαν υπόψη για την επιλογή της συγκεκριμένης λύσης. Επίσης παρουσιάζονται οι θέσεις της ΠΟΕ – ΔΟΥ για την αναδιοργάνωση, ως θεσμικού παράγοντα που θα κληθεί να συμβάλει στην ομαλή μετάβαση στο νέο μοντέλο.
Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η πρόταση της Επιτροπής για την διάρθρωση των ΔΟΥ κατά το μεταβατικό στάδιο μέχρι την υλοποίηση της τελικής λύσης. Όπως και στο δεύτερο κεφάλαιο, αναλύονται τα κριτήρια και οι περιορισμοί που οδηγούν στην προτεινόμενη λύση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου